Rupert Murdoch

mediální magnát

Věk:
85
Narození:
11. 3. 1931 , Melbourne, Austrálie
Znamení:
ryby   |  aktuální horoskop
Výška:
174 cm
Další údaje:
zobrazit barvu vlasů, postavu, národnost, rasu, náboženství,
Váha:
přidej váhu
Barva očí:
přidej barvu očí
Barva vlasů:
pleš
Postava:
normální
Národnost:
americká
Rasa:
běloch
Náboženství:
křesťanské
Velikost bot:
přidej velikost bot
Velikost oblečení:
přidej velikost oblečení
Hodnotit:
Líbí Nelíbí

1 se líbí, 0 se nelíbí

V anglicky mluvící části světa patří Rupert Mudroch mezi největší žraloky v oblasti médií. Kromě velkého množství novinových plátků jeho impérium zahrnuje například filmařskou společnost 20th Century Fox či síť televizních kanálů Fox. Rupert Murdoch se narodil 11. března 1931 v australském Melbourne. Jeho otcem byl šlechtic Sir Keith Murdoch. Ten zemřel již v roce 1952 a mladý Rupert tak po svých studiích na Oxfordu nastoupil do čela novin The News, vydávaných v Adelaide. Postupně si vybudoval pozici největšího mediálního magnáta Austrálie a bylo na čase podívat se na severní polokouli. Murdoch přesunul pozornost směrem k Velké Británii, kde zakoupil bulvární News of the World a především The Sun. Později pak do svého impéria přidal i tradiční noviny The Times. The Sun se ukázal být výborným tahem a Mudroch, sám spíše konzervativní, připustil i lechtivé obrázky polonahých slečen (známá dívka na straně 3). Ostatně jen tento bulvární plátek přináší údajně Murdochově korporaci zisk přes milion liber týdně. Murdochova strategie však byla vždy založena na přidávání dalších a dalších střípků do jeho široké mozaiky. Británie tak Murdochovi nestačila a začal budovat svoji pozici ve Spojených státech. Zde se pokusil prorazit především s bulvárním The Star a zakoupením New York Post. Osmdesátá léta byla pak ve znamení rozšiřování korporace i na televizní obrazovky a plátna kin. News Corporation nejprve zakoupila holywoodské studio 20th Century Fox a posléze i práva na televizní vysílání. Ta však byla vyhrazena jen americkým občanům, proto Mudroch nejprve musel přijmout občanství Spojených států. Na konci osmdesátých let pak v Británii rozjel Sky TV, která se později spojila s British Satellite Brodcasting v BskyB, dominující britskému televiznímu trhu. Na celkovém zisku korporace se poslední dobou podílí stále více filmová a televizní produkce. Zatímco na počátku devadesátých let netvořila ani třetinu, dnes je to již více než přes dvě třetiny. Mudroch také investoval i v asijském regionu, v Číně vysílá jeho Star TV, v Indii Asia Today a v Japonsku Sky Perfect TV!. V USA jeho Fox News čile soupeří se zpravodajskou CNN. Co se týče tisku, vlastní v anglosaském světě News Corporation více než 175 různých novin. K tomu je nutno připočíst také několik vydavatelských domů, z nichž nejvýznamnější je HarperCollins. Murdoch se též činí ve světě sportu, kde vlastní baseballový klub Los Angeles Dodgers či basketbalový New York Knicks. Když se však pokoušel v roce 1999 koupit slavný Manchester United, opozice fanoušků mu v tom nakonec zabránila. Murdochova kontrola nad rozsáhlým mediálním impériem však mnoha lidem leží v žaludku. Nevyhnul se tak nařknutí z toho, že svoji pozici využívá při prosazování svých osobních idejí, jako například při válce v Iráku, kdy plně podporoval tvrdou politiku George W. Bushe. Toho jeho média podporovala i v obou prezidentských volbách, ostatně obdobně jako v Británii podporoval v minulosti vždy konzervativce (ve volbách 1997 však již Tonyho Blaira). Jmění Ruperta Murdocha se odhaduje na 6,5 miliard dolarů. …zobrazit celý životopis

Upravit životopis

Životopis

V anglicky mluvící části světa patří Rupert Mudroch mezi největší žraloky v oblasti médií. Kromě velkého množství novinových plátků jeho impérium zahrnuje například filmařskou společnost 20th Century Fox či síť televizních kanálů Fox.

Rupert Murdoch se narodil 11. března 1931 v australském Melbourne. Jeho otcem byl šlechtic Sir Keith Murdoch. Ten zemřel již v roce 1952 a mladý Rupert tak po svých studiích na Oxfordu nastoupil do čela novin The News, vydávaných v Adelaide. Postupně si vybudoval pozici největšího mediálního magnáta Austrálie a bylo na čase podívat se na severní polokouli.

Murdoch přesunul pozornost směrem k Velké Británii, kde zakoupil bulvární News of the World a především The Sun. Později pak do svého impéria přidal i tradiční noviny The Times. The Sun se ukázal být výborným tahem a Mudroch, sám spíše konzervativní, připustil i lechtivé obrázky polonahých slečen (známá dívka na straně 3). Ostatně jen tento bulvární plátek přináší údajně Murdochově korporaci zisk přes milion liber týdně.

Murdochova strategie však byla vždy založena na přidávání dalších a dalších střípků do jeho široké mozaiky. Británie tak Murdochovi nestačila a začal budovat svoji pozici ve Spojených státech. Zde se pokusil prorazit především s bulvárním The Star a zakoupením New York Post.

Osmdesátá léta byla pak ve znamení rozšiřování korporace i na televizní obrazovky a plátna kin. News Corporation nejprve zakoupila holywoodské studio 20th Century Fox a posléze i práva na televizní vysílání. Ta však byla vyhrazena jen americkým občanům, proto Mudroch nejprve musel přijmout občanství Spojených států. Na konci osmdesátých let pak v Británii rozjel Sky TV, která se později spojila s British Satellite Brodcasting v BskyB, dominující britskému televiznímu trhu.

Na celkovém zisku korporace se poslední dobou podílí stále více filmová a televizní produkce. Zatímco na počátku devadesátých let netvořila ani třetinu, dnes je to již více než přes dvě třetiny. Mudroch také investoval i v asijském regionu, v Číně vysílá jeho Star TV, v Indii Asia Today a v Japonsku Sky Perfect TV!. V USA jeho Fox News čile soupeří se zpravodajskou CNN.

Co se týče tisku, vlastní v anglosaském světě News Corporation více než 175 různých novin. K tomu je nutno připočíst také několik vydavatelských domů, z nichž nejvýznamnější je HarperCollins.

Murdoch se též činí ve světě sportu, kde vlastní baseballový klub Los Angeles Dodgers či basketbalový New York Knicks. Když se však pokoušel v roce 1999 koupit slavný Manchester United, opozice fanoušků mu v tom nakonec zabránila.

Murdochova kontrola nad rozsáhlým mediálním impériem však mnoha lidem leží v žaludku. Nevyhnul se tak nařknutí z toho, že svoji pozici využívá při prosazování svých osobních idejí, jako například při válce v Iráku, kdy plně podporoval tvrdou politiku George W. Bushe. Toho jeho média podporovala i v obou prezidentských volbách, ostatně obdobně jako v Británii podporoval v minulosti vždy konzervativce (ve volbách 1997 však již Tonyho Blaira).

Jmění Ruperta Murdocha se odhaduje na 6,5 miliard dolarů.

Rupert Murdoch v Magazínu Osobnosti

  • 'Královna bulváru' se vrací do čela Murdochova impéria

    'Královna bulváru' se vrací do čela Murdochova impéria

    3. 9. 2015 08:08 Někdejší "královna britského bulváru" Rebekah Brooksová se vrací do vedení mediální skupiny News UK magnáta Ruperta Murdocha v Británii, která vydává známé listy jako The Sun, The Times nebo Daily Mail. Brooksová byla v případě nelegálních odposlechů obviněna, souzena, ale nakonec ji zprostili viny. … více

  • Murdochovo mediální impérium propouští. Dotkne se to i Prahy

    Murdochovo mediální impérium propouští. Dotkne se to i Prahy

    22. 6. 2015 18:16 New Corporation, mediální skupina magnáta Ruperta Murdocha, připravuje změny ve zpravodajské společnosti Dow Jones. Společnost bude rušit některé své pobočky, včetně kanceláře v Praze. O zaměstnání tak přijdou desítky lidí. … více

  • Clooney natočí film o aféře časopisu Ruperta Murdocha

    Clooney natočí film o aféře časopisu Ruperta Murdocha

    4. 9. 2014 12:38 Herec a režisér George Clooney natočí film o skandálu, který položil na lopatky britský časopis News of the World mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Aféra propukla poté, co vyšlo najevo, že reportéři bulvárního týdeníku nezákonně odposlouchávali významné osobnosti včetně členů královské rodiny. … více

  • Čech za video s kolabující Clintonovou získá miliony. „Kasíruje“ mu je Murdoch

    Blesk, 14. 9. 2016 Hrají ho televize po celém světě. Dvacetisekundové video rodáka z jihomoravské Lednice Zdeňka Gaždy, na kterém se adeptka o Bílý dům Hillary Clintonová kácí k zemi, je zpravodajský hit. A zatímco na internetu si ho každý může zdarma nasdílet ze sociální sítě Twitter, televize za něj začínají platit. Poplatky od nich vybírá společnost Storyful z korporace mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Čech díky tomu získá v přepočtu miliony korun a škodný nebude ani Murdoch. … více

  • Murdoch jako Voldemort s plínkou a pobočník Farage: Hvězda se opřela do „strůjců“ brexitu

    Blesk, 4. 7. 2016 Britská zpěvačka Lily Allen (31) byla pozvána na party, kde se sešli slavní, bohatí a mocní. Nechyběli mezi nimi ani zastánci brexitu a Lily Allen, která volila pro setrvání země v EU, dala průchod svým emocím. Na sociální síti Twitter zveřejnila sérii příspěvků urážející mediálního magnáta Ruperta Murdocha (85), antievropského politika Nigela Farage (52) či exstarostu Borise Johnsona (52). … více

  • Potvrzeno: Miliardář Rupert Murdoch si vzal exmanželku Micka Jaggera!

    Odhaleno.cz, 7. 3. 2016 Mediální magnát Rupert Murdoch se ve čtyřiaosmdesáti letech počtvrté oženil. „Jsem nejšťastnější muž na světě,“ oznámil australský byznysmen v pátek na po uzavření sňatku na úřadě. Svatba s modelkou Jerry Hall, bývalou partnerkou Micka Jaggera, proběhne v Londýně v sobotu 5. března. … více

Mohli by vás také zajímat…