zavřít
Louis Renault

automobilový průkopník, úspěšný průmyslník

Narození:
12. 2. 1877 , Paříž, Francie
Úmrtí:
24. 10. 1944  ve věku 67 let,  Paříž, Francie  †
Znamení:
vodnář  
Výška:
přidej výšku
Váha:
přidej váhu
Barva očí:
přidej barvu očí
Barva vlasů:
přidej barvu vlasů
Postava:
přidej postavu
Národnost:
přidej národnost
Rasa:
přidej rasu
Náboženství:
přidej náboženství
Velikost bot:
přidej velikost bot
Velikost oblečení:
přidej velikost oblečení
Hodnotit:
Líbí Nelíbí

1 se líbí, 0 se nelíbí

ODEBÍRAT NOVINKY O TÉTO OSOBNOSTI

Louis Renault byl automobilovým průkopníkem, úspěšným průmyslníkem. Louis Renault se narodil jako nejmladší z pěti dětí v rodině pařížského obchodníka. Jeho otec, Alfred Renault, byl úspěšným obchodníkem s textilem, jeho matka Louise pocházela také z bohaté rodiny. O školu Louis Renault moc zájem neměl, ale jeho zájem o stroje byl skutečně velký. V 11 letech nainstaloval ve svém pokoji elektrické osvětlení s vlastoručně vyrobenými bateriemi. Později se začal zajímat o motory. Rodiče ze zájmů svého syna moc radost neměli, neboť s ním počítali na vojenskou dráhu. Ale mladý Louis na plány svých rodičů nehleděl a pokračoval ve svých vynálezech. V 19 letech získal patent na parní kotel a za ušetřené peníze si koupil starší čtyřkolku, kterou přestavěl. Tak v roce 1898 vznikl jeho první automobil. Při stavbě prvního automobilu se projevil technický talent Louise Renaulta. Svůj stroj vybavil třírychlostní, ručně ovládanou převodovkou vlastní konstrukce. Louis Renault chtěl ve stavbě automobilů pokračovat, proto se spojil se svými bratry Fernandem a Marcelem. 25. února 1899 založili firmu Société Renault Freres. Jejich společný automobil se zúčastnil v roce 1900 závodů automobilů a vítězství v závodě Paříž - Bordeux jim přineslo více jak 300 objednávek na výrobu automobilu. V roce 1903 při závodech Paříž - Madrid zahynul Louisův bratr Marcel, o šest let později zemřel i Ferdinand. Loius Renault pokračoval ve společně založeném podniku sám. Když v roce 1914 začala 1. světová válka, byl již Louis Renault pohatým a úspěšným průmyslníkem. Válka rozvoji jeho firmy ještě více prospěla. Jeho podnik Sociéte des Automobiles Renault zaměstnával v roce 1914 více jak 4000 pracovníků, na konci 1. světové války to již bylo 22000. Od roku 1920 bojoval Louis Renault o prvenství ve francouzském automobilovém průmyslu s dalším výrazným automobilovým fenoménem - André Citroënem. Po smrti André Citroëna se Louis Renault dostal do čela francouzského automobilového průmyslu. Více jak čtyřicet let Louis Renault plně kontroloval chod rozvíjející se firmy. Podílel se na jejím rychlém růstu a také na návrzích mnoha technických řešení používaných dodnes. Těmi jsou hydraulické tlumiče, bubnové brzdy, turbodmychadlo ale i taxametr. Po 1. světové válce byl Louis Renault vyznamenán Řádem čestné legie za úspěšné návrhy vojenské techniky, zejména revoluční tank Renault FT-17. V roce 1929 postavil Louis Renault podle Fordova vzoru novou továrnu s pásovou výrobou a moderními metodami montáže vozů. V době světové krize ve 2. polovině 30. let 20. století francouzský automobilový průmysl zkolaboval. Louis Renault byl již nemocný, osamělý a podezíravý. V době obsazení Francie německými nacisty souhlasil Louis Renault s prací pro německou armádu. Jeho rozhodování bylo těžké - buď spolupracovat s Němci a opravovat německé nákladní automobily a tanky, nebo bude firma zrušena o on i její všichni zaměstnanci ji budou muset opustit. Jeho spolupráce s okupanty byla považována za kolaboraci. Po osvobození Paříže v roce 1944 byl 23. září Louis Renault zatčen jako kolaborant. O měsíc později ve vězení Fresnes umírá. Přesná příčina jeho smrti nebyla nikdy objasněna, existuje podezření, že Louis Renault zemřel díky špatnému zacházení ze strany věznitelů. …zobrazit celý životopis

Upravit životopis

Životopis

Louis Renault byl automobilovým průkopníkem, úspěšným průmyslníkem.

Louis Renault se narodil jako nejmladší z pěti dětí v rodině pařížského obchodníka. Jeho otec, Alfred Renault, byl úspěšným obchodníkem s textilem, jeho matka Louise pocházela také z bohaté rodiny. O školu Louis Renault moc zájem neměl, ale jeho zájem o stroje byl skutečně velký. V 11 letech nainstaloval ve svém pokoji elektrické osvětlení s vlastoručně vyrobenými bateriemi. Později se začal zajímat o motory.

Rodiče ze zájmů svého syna moc radost neměli, neboť s ním počítali na vojenskou dráhu. Ale mladý Louis na plány svých rodičů nehleděl a pokračoval ve svých vynálezech. V 19 letech získal patent na parní kotel a za ušetřené peníze si koupil starší čtyřkolku, kterou přestavěl. Tak v roce 1898 vznikl jeho první automobil.

Při stavbě prvního automobilu se projevil technický talent Louise Renaulta. Svůj stroj vybavil třírychlostní, ručně ovládanou převodovkou vlastní konstrukce. Louis Renault chtěl ve stavbě automobilů pokračovat, proto se spojil se svými bratry Fernandem a Marcelem. 25. února 1899 založili firmu Société Renault Freres. Jejich společný automobil se zúčastnil v roce 1900 závodů automobilů a vítězství v závodě Paříž - Bordeux jim přineslo více jak 300 objednávek na výrobu automobilu. V roce 1903 při závodech Paříž - Madrid zahynul Louisův bratr Marcel, o šest let později zemřel i Ferdinand. Loius Renault pokračoval ve společně založeném podniku sám.

Když v roce 1914 začala 1. světová válka, byl již Louis Renault pohatým a úspěšným průmyslníkem. Válka rozvoji jeho firmy ještě více prospěla. Jeho podnik Sociéte des Automobiles Renault zaměstnával v roce 1914 více jak 4000 pracovníků, na konci 1. světové války to již bylo 22000.

Od roku 1920 bojoval Louis Renault o prvenství ve francouzském automobilovém průmyslu s dalším výrazným automobilovým fenoménem - André Citroënem. Po smrti André Citroëna se Louis Renault dostal do čela francouzského automobilového průmyslu.

Více jak čtyřicet let Louis Renault plně kontroloval chod rozvíjející se firmy. Podílel se na jejím rychlém růstu a také na návrzích mnoha technických řešení používaných dodnes. Těmi jsou hydraulické tlumiče, bubnové brzdy, turbodmychadlo ale i taxametr. Po 1. světové válce byl Louis Renault vyznamenán Řádem čestné legie za úspěšné návrhy vojenské techniky, zejména revoluční tank Renault FT-17.

V roce 1929 postavil Louis Renault podle Fordova vzoru novou továrnu s pásovou výrobou a moderními metodami montáže vozů. V době světové krize ve 2. polovině 30. let 20. století francouzský automobilový průmysl zkolaboval. Louis Renault byl již nemocný, osamělý a podezíravý.

V době obsazení Francie německými nacisty souhlasil Louis Renault s prací pro německou armádu. Jeho rozhodování bylo těžké - buď spolupracovat s Němci a opravovat německé nákladní automobily a tanky, nebo bude firma zrušena o on i její všichni zaměstnanci ji budou muset opustit. Jeho spolupráce s okupanty byla považována za kolaboraci.

Po osvobození Paříže v roce 1944 byl 23. září Louis Renault zatčen jako kolaborant. O měsíc později ve vězení Fresnes umírá. Přesná příčina jeho smrti nebyla nikdy objasněna, existuje podezření, že Louis Renault zemřel díky špatnému zacházení ze strany věznitelů.